tisdag 16 december 2014

Cropping out the bad

Emellanåt känns det som om jag är med i ett facebookexperiment där experimentet börjar vinna över mig. Elände på elände byggs upp och tynger ned tills klumpen i magen känns stor som en himlakropp, hela världen är smutsig och skev samtidigt som jag känner mig helt handlingsförlamad och lamslagen.

Att då få försäkringar om att världen är ett trevligt ställe är ungefär lika givande som att försöka snorkla i kokande olja (samt överleva) för hur bra min familj och mina vänner är så kan de känslorna inte kväva den mördande ångest som morrar vid varje nyhetslänk.

Så om målet för alla de jag har på facebook hade var att övertala mig om att världen är ett hemskt, hemskt ställe så har de lyckats. Det må finnas fluffiga djur här och där men det kommer säkerligen någon arg extremist och självmordsbombar ihjäl den samtidigt som brunskjortor kör över demokratin.

Hej, Netflix, det blir du och jag ett tag nu!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar